knowing why

Merkevarestrategi x3

En effektiv merkevarestrategi sørger for at historien som fortelles om virksomheten er den samme uansett av hvem eller hvor den blir fortalt.

Når alt som skjer i virksomheten er forankret i en felles historie som treffer noe godt og emosjonelt i folk, bygges tillit, omdømme og engasjement. Det tiltrekker talent, lojale kunder, potensielle samarbeidsmuligheter - og fremfor alt skaper det vekst i markedet.

Knowing Why tilbyr merkevarestrategi for virksomhet, CEO og styre.

Merkevarestrategi for virksomhet

En merkevarestrategi sørger for at alt som skjer i virksomheten forteller den samme historien. Strategien er et dokument som gir rammer og retningslinjer for virksomhetens "Why", hvorfor den eksisterer, hva den skal levere og hvordan.

Du kan se på en merkevarestrategi som en oppdatert og fremtidsrettet versjon av det vi tidligere har kjent som virksomhetsstrategi. I stedet for tunge dokument med mye tekst, kan en merkevarestrategi bli et engasjerende dokument som brukes til alt fra onboarding av nye med-arbeidere til retningslinjer for design- og kommunikasjonsbyrå. Den omfatter innholdet i en overordnet virksomhetsstrategi og er gjerne presentert i en form som engasjerer med-arbeidere som ønsker å ha strategien lett tilgjengelig i sitt daglige arbeid for å sikre gode og og effektive beslutninger. Strategien gir retning og rammer for planlegging og gjennomføring av aktiviteter som er strategisk forankret sånn at alle ressurser bidrar til operasjonalisering av virksomhetens strategi og mål.

Merkevarestrategi

for styre

Strategien er et verktøy for å utløse mest mulig verdi i styrets rolle som sparringpartner i utviklingen av virksomheten.

Formål er å gi styre og virksomhet rammer for å sikre og forsterke en felles forståelse av potensiale og ambisjon for merkevaren.

I dag kan muligheter og marked endres så fort at et kontinuerlig fokus på merkevarens strategi må inn på styrets agenda i alle styremøter.

Rammeverket tilgjengeliggjør kompetansen i et styre og har fokus på styrets rolle når det skal hjelpe leder med å forbedre virksomheten. Et profesjonelt og operativt styre kan bidra med ny innsikt og inspirasjon, utvide perspektiv og gi nye og mer langsiktige vinkler og ta posisjon som en solid og trygg plattform og grunnmur for CEO i en tid som er preget av store og komplekse utfordringer både lokalt og globalt.

Merkevarestrategi

for CEO

En CEO-merkevarestrategi er en handlingsplan som knytter CEOs personlige lederplattform, kapasitet og ambisjon til virksomhetens merkevarestrategi.

Den siste merkevare-studien fra Edelman viser at merkevarer som velger å ikke være synlige antas å enten ikke gjøre noe, eller at de skjuler noe.

I dag står synlige ledere i gjennomsnitt for 58% av selskapets samlede omdømme. I følge Gallup's årlige globale Workplace-undersøkelse er en av hovedkonklusjonene at for å skape vekst i dagens marked må virksomheter investere i sine ledere.

Strategien forsterker eksisterende mål, og legger til nye KPIer som gir kontinuerlig indikasjon og innsikt i hvordan ny vekst skjer. I flere av dagens største og mest verdifulle merkevarer globalt har denne typen strategi kanskje hatt sterkest effekt på merkevarens evne til å skape tillit og vekst.

kurs i

Personlig Merkevarebygging

Kurset er opprinnelig utformet for kvinner med ambisjoner, men passer for alle som ønsker å investere i sin autentiske og personlige merkevare.

Forskning viser at vi eksponeres for tusener av budskap daglig, mens vi må ta hundrevis av bevisste beslutninger - fra små hverdagsvalg til kritiske forretningsavgjørelser. Dette skaper en "perfekt storm" som gjør det vanskeligere enn noensinne å skille seg ut og bli husket. I dette informasjonshavet blir det og de som ikke skiller seg ut lett glemt.

Knowing Why as - Privacy Policy - Terms of Service